„Dobry dom musi być jak okręt. Dobry gospodarz – jak kapitan”.

Zarządzanie i obsługa

Bezpieczeństwa Zarządzania i Obsługi Nieruchomościami słusznie wymaga się od Zarządcy.


Jest on bowiem zobowiązany do wykonywania czynności zgodnie z zasadami wynikającymi z przepisów prawa i standardami zawodowymi ze szczególną starannością oraz zasadami etyki zawodowej, a także zobowiązany do kierowania się zasadą ochrony interesu osób, na których rzecz wykonuje te czynności.


Bezpieczeństwo Zarządzania i Obsługi Nieruchomości skupia się głównie wokół procesów;

  • eksploatacji,
  • gospodarki zasobami,
  • opłat z tytułu korzystania z nieruchomości,
  • obowiązków technicznych,
  • obsługi finansowej,
  • obsługi prawnej
  • obsługi inwestycyjnej Nieruchomości.

Jesteśmy zwolennikami by proces Zarządzania i Administrowania Nieruchomościami odbywał się w sposób, który zapewni ich prawidłowe, zgodne z obowiązującymi przepisami funkcjonowanie, a w szczególności:


W zakresie eksploatacji m.in.:

  • negocjujemy i zawieramy umowy na dostawę świadczeń i usług, oraz kontrolujemy ich realizację,
  • negocjujemy i zawieramy umowy ubezpieczeniowe oraz prowadzimy sprawy związane z wypłatą odszkodowań,
  • kontrolujemy prawidłowość użytkowania nieruchomości,
  • gromadzimy, przechowujemy i aktualizujemy dokumentację związaną z użytkowaniem nieruchomości, a także instrukcje obsługi i eksploatacji,
  • wykonujemy obowiązki wynikające z zawartych umów ciążących na właścicielach,
  • reprezentujemy właścicieli przed osobami prawnymi, fizycznymi, bankami i urzędami.

W zakresie gospodarki zasobami m.in.:

  • zawieramy w imieniu właścicieli umowy na korzystanie z nieruchomości, na warunkach i z osobami zaakceptowanymi przez właścicieli,
  • wypowiadamy w imieniu właścicieli umowy na korzystanie z nieruchomości i dostarczamy je użytkownikom,
  • poszukujemy potencjalnych klientów,
  • opracowujemy plany remontów i modernizacji.

W zakresie opłat z tytułu korzystania z nieruchomości m.in.:

  • obliczamy, pobieramy, rozliczamy czynsze i inne opłaty za zajmowanie lokali, oraz powiadamiamy o ich zmianach,
  • prowadzimy indywidualne rozliczenia użytkowników nieruchomości,
  • sporządzamy, doręczamy najemcom i użytkownikom nieruchomości faktury VAT, rachunki, naliczenia, w terminach wynikających z umów,
  • kontrolujemy terminowość wpłat, a w przypadku opóźnień naliczamy ustawowe bądź umowne odsetki za zwłokę,
  • przygotowujemy niezbędną dokumentację do dochodzenia roszczeń z tytułu zajmowania nieruchomości,
  • prowadzimy postępowania windykacyjne.

W zakresie obowiązków technicznych m.in.:

  • zlecamy przeglądy techniczne budynków zgodnie z postanowieniami Prawa budowlanego oraz na tej podstawie określamy niezbędny zakres prac, który winien być wykonany dla zabezpieczenia prawidłowego funkcjonowania nieruchomości i instalacji,
  • prowadzimy dokumentację zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i dozoru technicznego,
  • dokonujemy kontroli technicznej budynków oraz wykonujemy bieżącą konserwację i naprawy,
  • negocjujemy i zawieramy umowy na prace remontowe, konserwacyjne, serwisowe, usuwanie awarii i ich skutków,
  • natychmiast podejmujemy niezbędne działania zabezpieczające w przypadku wystąpienia awarii lub stanów zagrożenia,
  • prowadzimy i nadzorujemy prace remontowe i konserwacyjne, usuwanie awarii i ich skutków,
  • egzekwujemy prawa gwarancyjne.

W zakresie obsługi finansowej m.in.:

  • prowadzimy księgowość zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
  • rozliczamy każdą nieruchomość poprzez odrębny rachunek bankowy,
  • prowadzimy indywidualne rozliczenia właścicieli z urzędami skarbowymi,
  • sporządzamy różnego rodzaju raporty finansowe według ustalonych wzorów,
  • odbieramy, weryfikujemy i regulujemy płatności za faktury VAT, rachunki za dostarczone media, wykonane usługi,
  • regulujemy podatki i inne opłaty publiczno-prawne,
  • przygotowujemy materiały i dokumenty na zebrania oraz je obsługujemy,
  • przygotowujemy i doręczamy książeczki wpłat dla użytkowników nieruchomości,
  • sporządzamy plany finansowe i sprawozdania z ich realizacji.

W zakresie obsługi prawnej m.in.:

  • regulujemy stan prawny nieruchomości,
  • współreprezentujemy właścicieli przed sądami, urzędami i innymi instytucjami,
  • współpracujemy z kancelarią adwokacką w zakresie udzielania porad prawnych.

W zakresie obsługi inwestycyjnej Nieruchomości m.in.:

  • uczestniczymy w procesie budowlanym,
  • planujemy i analizujemy zagrożenia,
  • przygotowujemy inwestycję,
  • współuczestniczymy w doborze projektantów, nadzoru i wykonawców,
  • nadzorujemy realizację, odbiory,
  • dbamy o udzielane gwarancja i rękojmie oraz je egzekwujemy

Poczucie stabilności, partnerskiego współdziałania między Właścicielami Lokali, Zarządem Wspólnoty oraz Zarządcą Nieruchomości jest podstawą wykonywania czynności na rzecz Nieruchomości i interesem stron.


Zapraszam do współpracy
Zarządca Nieruchomości
- Jarosław Pianowski

Lokalizacja

Biuro Obsługi Klienta

Godziny otwarcia:

poniedziałek – piątek 8.00-15.00
tel: 94 374 28 16





© Sąsiedzi – Gospodarka Nieruchomościami Sp z o.o.